Quintrix logo

Mediatraining

Een interview is een communicatief samenspel tussen u en de journalist. Een spel van belangen. De journalist is op zoek naar nieuwswaarde. U wilt met uw boodschap uw doelgroep of een breed publiek bereiken. Dat professionele spanningsveld maakt het interview tot een bijzondere vorm van communicatie.

Met onze mediatraining bieden wij u de mogelijkheid om bewuster en effectiever om te gaan met de media. Daarbij zijn uw boodschap, uw persoonlijke talenten en het belang dat u vertegenwoordigt de uitgangspunten. Maar al bent u in staat om de inhoud in een fraaie boodschap te verpakken, uiteindelijk bepaalt uw manier van communiceren uw geloofwaardigheid. En nog belangrijker, het effect dat u bij de lezer, kijker of luisteraar oproept.

Simulaties worden toegespitst op uw achtergrond en ervaring. Tijdens de mediatraining worden interviews afgenomen door een professionele journalist/interviewer. Indien gewenst kan de training verzorgd worden in een radio- of televisiestudio.

Een imposante rij van bestuurders, managers, woordvoerders en vakspecialisten afkomstig uit bedrijfsleven, wetenschap, sport en overheid maakt gebruik van onze mediatraining en individuele coaching. 

Ook in crisissituaties zijn wij uw partner.